Тази статия има за цел да покаже важността от намирането и разказването на добра история, написването на правилно построен кратък сценарий и пълното им развиване преди започването на снимките. Също така има за цел да изтъкне ползите от това младите творци да започнат кариерата си с писането на кратки форми, вместо да се хвърлят преждевременно в пълнометражната секция. Има много неща, които един начинаещ кино деец може да научи при написването и реализирането на кратък сценарий, както и има по-голям шанс неговата творба да бъде реално продуцирана в този формат и етап от кариерата му. Късометражните филми освен артистична форма сама по себе си, носят три основни ползи на създателите си: те са тяхната визитна картичка, с която могат да бъдат забелязани в индустрията; те са основа за упражнения и експерименти на младите професионалисти, място за срещи, обмен и намиране на дълготрайни партньорства и екип; те са средство за придобиване на признание, награди и заслуги. Накратко, късометражното кино е добър начин да проявиш своя талант в професията и не бива да се пренебрегва. За съжаление твърде много от нас пренебрегват тази тъй важна крачка, затова професионалното ни развитие и реализацията може да се забави с години. Мнозина подценяват късометражната форма, грешно възприемайки я като „задължителна (досадна) курсова задача“, вместо като свой пръв досег с публиката. Според статистиката 51 от 105 режисьори, номинирани за (и 10 получили) ОСКАР от 1990 година насетне, са започнали кариерата си с правене на късометражни филми. Сред тях са имената на: Стивън Содърбърг („Трафик“), Роман Полански („Пианистът“), Стивън Спилбърг („Списъкът на Шиндлер“ и „Спасяването на редник Раян“) , Робърт Земекис („Форест Гъмп“), Джеймс Камерън („Titanic“), Рон Хауърд („Красив ум“), Питър Джаксън („Властелинът на пръстените: Завръщането на краля“), Мартин Скорсезе („От другата страна“), Катрин Бигалоу („Войната е опиат“), Том Хупър („Речта на краля“). Осъзнаването на възможностите, които предлага късометражната форма, се налага и от тенденциите в последните години. В кино света се наблюдава възраждане на късата форма, може би най-вече благодарение на технологичното развитие и ниските бюджети, високия клас оборудване, големият брой фестивали и училища по света, както и бързото развитие на онлайн пространството. Интернет и сайтовете като Youtube, Vimeo, My space, Facebook и разбира се безбройните лични страници дават на кино-дейците неограничена възможост да показват, разпространяват и промотират своите работи по целия свят. Степента на достъпност и възможности е безпрецедентна в историята на късометражния филм. Наред с нарастващия интерес на кинотворците по света към късометражното кино, широката публика все още не оценява достатъчно тази форма като забавление и начин за разказване на истории.